•  

Procedura mediacji

Wszczęcie postępowania mediacyjnego

Mediację prowadzi się na podstawie:

  • umowy miedzy stronami i mediatorem (przed wszczęciem postępowania sądowego)
  • wspólnego wniosku stron ( przed wszczęciem postępowania sądowego)
  • wniosku jednej ze stron złożonej do mediatora( przed wszczęciem postępowania sądowego)
  • postanowienia sądu powszechnego w trakcie postępowania sądowego.

Wniosek o mediacje powinien zawierać:

  • oznaczenie stron
  • dokładnie określone żądanie
  • przytoczenie okoliczności uzasadniających żądanie
  • podpis wnioskodawcy/wnioskodawców
  • dowód wniesienia opłaty rejestracyjnej

Postępowanie mediacyjne

Mediator kontaktuje się ze stronami, wyjaśnia zasady mediacji, uzyskuje zgodę stron na mediację, organizuje posiedzenie mediacyjne.

Mediator ustala termin i miejsce posiedzenia mediacyjnego.

Wyznaczenie posiedzenia mediacyjnego nie jest wymagane, jeżeli strony zgodzą się na przeprowadzenie mediacji bez posiedzenia mediacyjnego ( tzw mediacje pośrednie)
.
Zakończenie mediacji następuje poprzez :

  • podpisanie ugody przez strony
  • odstąpienie przez stronę lub strony od mediacji
  • stwierdzenie przez strony lub mediatora braku możliwości zawarcia porozumienia

Po zakończeniu mediacji mediator sporządza protokół.

Newsletter

Podaj adres e-mail aby otrzymywać nasz newsletter, informacje z pierwszej ręki.

Kanał na Youtube
 
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W INWESTYCJACH BUDOWLANYCH
prawa i obowiązki zamawiającego publicznego i wykonawców robót budowlanych
 
Strowarzyszenie Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców Sąd arbitrażowy przy Strowarzyszenie Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców

Ośrodek Mediacji przy Stowarzyszeniu Inżynierów
Doradców i Rzeczoznawców w Warszawie

ul. Trębacka 4 (pok. 346)
00-074 Warszawa
tel/fax.: +48 22 826 16 72
e-mail: [email protected]

Wszelkie prawa zastrzeżone © SA SIDiR 2013 -2017
Projekt, wykonanie i stała opieka Virbit od Lero-Serwis